Przeglądy eksploatacyjne samochodów:

Wykonujemy przeglądy okresowe samochodów zgodnie z zaleceniami producenta a także w oparciu o własne doświadczenie. Gwarancją prawidłowego funkcjonowania samochodu jest okresowa obsługa i wymiana części oraz płynów eksploatacyjnych. Podczas każdego przeglądu sprawdzamy poziom płynów, stan akumulatora, zawieszenia, układu hamulcowego, układu przeniesienia napędu. Wykonywana jest także diagnostyka komputerowa urządzeniem przeznaczonym dla autoryzowanych stacji obsługi.

Lista elementów samochodu, które podlegają sprawdzeniu jest długa a rzetelnie przeprowadzony przegląd daje dobry obraz stanu technicznego pojazdu. Pozwala to nam również zminimalizować wystąpienie nagłej usterki. Pamiętajmy, producenci podając okres wymiany oleju podają minimalne wymagania i z doświadczenia mogę stwierdzić, że należy go wymieniać przynajmniej raz w roku lub co 15000 km zależy co wcześniej nastąpi. Dowodem na moją tezę jest VW PASSAT 1,9TDI z 2003r, który był obsługiwany w ASO, w którym pracowałem, a potem przez 9 lat w moim warsztacie. Samochód ma przebieg prawie 652000 km i jest w ciągłej eksploatacji. W okresie 14 lat użytkowania nie miał żadnych poważnych usterek, nigdy nie był holowany, a każda wizyta w warsztacie była związana z obsługą lub wymianą części eksploatacyjnych.

Mechanika pojazdowa

Zużycie lub usterki elementów mechanicznych w Państwa samochodach ma olbrzymi wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Dobrze zdiagnozowane uszkodzenia mechaniczne, ocena i kwalifikacja podzespołów według określonych norm do wymiany oraz naprawy wykonane zgodnie z wytycznymi producentów są gwarancją bezawaryjnej eksploatacji Państwa aut.

Zakres usług:
• naprawy silników i ich podzespołów
• naprawy skrzyń biegów oraz układów  przeniesienia napędu
• naprawy zawieszenia, układu kierowniczego i hamulcowego
• naprawy układów wydechowych i paliwowych
• naprawy układu doładowania powietrza i recyrkulacji spalin
• naprawy układów chłodzenia silnika i ogrzewania wnętrza

Klientom firmy Auto Ekspert oferujemy części oryginalne jak i dobrej jakości zamienniki.

Wszelkie naprawy wykonujemy przy użyciu specjalistycznych narzędzi, ściągaczy i blokad.

s

Naprawa elektryki i elektroniki samochodowej

Współczesne samochody są naszpikowane elektroniką, która żeby działać potrzebuje instalacji elektrycznej, sieci cyfrowej CAN i LIN oraz sieci optycznych. Wiadomo też jest, że elektronika „nie lubi” warunków w jakich znajduje się nasz samochód (wilgoć, mróz, wysoka temperatura, pył i wstrząsy). Warunki te sprawiają, że czasami dochodzi do usterki bardzo skomplikowanych systemów które posiada pojazd. Usterki te można zdiagnozować, aby móc je naprawić, tylko przy użyciu bardzo drogiego i specjalistycznego sprzętu (mierniki, diagnoskopy, oscyloskopy, generatory i rejestratory sygnałów). Wśród warsztatowców jest znane powiedzenie „można mieć młotek ze złota, ale trzeba wiedzieć gdzie nim uderzyć” i właśnie my mamy ten „młotek” i wiemy gdzie „uderzyć”, czyli posiadamy ten sprzęt specjalistyczny i mamy wiedzę na temat działania tych wszystkich układów elektrycznych i elektronicznych.

Pamiętajmy, że trafna diagnoza to zminimalizowanie kosztów naprawy drogich systemów elektronicznych.

f

Regulacje i diagnostyka silników

Często zła praca silnika wiąże się z niechlujnie wymienionym paskiem rozrządu, brakiem wymiany świec zapłonowych lub filtra paliwa i wiele z tych usterek jest dość prosta do zdiagnozowania i naprawy. Są jednak usterki, które można naprawić tylko poprzez wymianę oprogramowania sterownika silnika lub wymianę samego sterownika. Auto Ekspert jeśli nie trzeba nie wymienia sterowników tylko zmienia oprogramowanie, jest to opcja znacznie tańsza. Dzięki rejestracji w centralnej bazie warsztatów niezależnych mamy dostęp do oryginalnych, poprawionych przez producenta plików, potrzebnych do aktualizacji wszystkich sterowników znajdujących się w samochodzie.

Zwiększenie mocy silnika

Usługa zmiany oprogramowania ECU w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego.

Producenci samochodów zostawiają zazwyczaj spory margines wytrzymałościowy dla swoich konstrukcji, dzięki temu jesteśmy w stanie, bez uszczerbku dla żywotności silnika znacząco zwiększyć jego moc i moment obrotowy.

Modyfikacja polega na skopiowaniu oprogramowania sterownika silnika, bezpiecznej korekcie i wgranie zmienionego pliku do ECU. Samochód po takiej korekcie zyskuje na dynamice i elastyczności pracy na poszczególnych biegach oraz w większości przypadków nieznacznie zmniejsza się zużycie paliwa.

Ingerencja ta jest odwracalna i zawsze można wrócić do stanu fabrycznego.

Naprawa i obsługa klimatyzacji

Klimatyzacja w samochodach to już standard i jest montowana seryjnie w większości dostępnych na naszym rynku pojazdach. Układ ten powinien być sprawny, konserwowany i używany przez cały rok.

Poprawne działanie klimatyzacji diagnozujemy używając diagnoskopu i stacji do obsługi czynnika chłodniczego. Oba urządzenia, które posiadamy są dedykowane do autoryzowanych stacji obsługi. Natomiast szczelność układu sprawdzamy najskuteczniejszą i najszybszą metodą, która jest dostępna na rynku usług warsztatowych. Polega ona na wtłoczeniu specjalnego gazu o nazwie Hydrogen (mieszanina wodoru z azotem) i przy użyciu specjalnego elektronicznego czujnika znajdujemy miejsce nieszczelności. Sposób ten jest bardzo skuteczny i w 95% nie ma potrzeby demontowania żadnych elementów (jak to jest stosowane w innych metodach) aby znaleźć miejsce przecieku.

Co podlega konserwacji w naszej klimatyzacji? Okresowa wymiana filtra dmuchawy, dezynfekcja układu, serwis czynnika, wymiana osuszacza.

Klimatyzacja w samochodzie to nie tylko komfort podróżowania ale i nasze zdrowie – pamiętajmy o okresowej wymianie filtra dmuchawy i dezynfekcji układu.

Wodorowanie

Wodorowanie usuwa z silnika nagar. Zabieg wykorzystuje bezpieczne zjawisko pyrolizy, które rozbija nagar w gaz wydalając go rurą wydechową. Wykorzystanie wspomnianej techniki redukuje osad z takich elementów jak zawory i gniazda, końcówki wtrysków, turbiny, zaworu EGR lub filtra cząstek stałych FAP lub DPF. W procesie tym nie używa się chemii, nie demontuje silnika, nie stosuje się płukanek. Po zabiegu nie wymienia się też oleju, paliwa oraz filtrów.